Flytemoloen til Husby havn er på plass

Ny båthavn sett fra oven

Husby havn er i gang!

I vinter ble en ny flytemolo forankret utenfor Nesset i Husby. Moloen på 120 meter skal fungere som bølgedemper og flytekai i del 1 av prosjektet Husby Havn. Moloen får opp til 32 båtplasser som del 1 av havneprosjektet hvor målet er opp til 130 båtplasser, naust, drivstoffbrygge med mer. 

Planen videre er å mudre ut bukten innenfor moloen for å lage rom for flere båtplasser. Sanden fra bunnen blir flyttet til nabobukta hvor det blir anlagt sandstrand. 

– Målet med prosjektet er å legge til rette for tomværinger og hyttefolket slik at man får gode havneforhold med kort avstand til verdens vakreste skjærgård, sier Dag Ivar Dahl i Tomma Utvikling AS

Du kan lese mer om prosjektet og melde din interesse for båtplass på denne siden